Teknisk hjelp
Trenger du litt teknisk hjelp med Strim-appen eller utstyret ditt? Her har vi samlet de vanligste feilmeldingene du kan møte på, og hvordan du løser problemet.
Logge ut av app
Gå til: Innstillinger — Safari — Tøm logg og nettstedsdata
Påminnelse om oppdatering
Får du melding om at du må oppdatere appen? Da må du oppdatere din IOS.
Gå til: Innstillinger — Generelt — Oppdater
Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Avslutt appen helt. Sveip opp fra bunnen av skjermen, og stopp midt på skjermen for å få opp apper som kjører i bakgrunnen. Sveip bortover til du finner Strim-appen, og dra appen oppover til den blir borte for å lukke den. Åpne appen igjen.
- Avinstaller appen og installer på nytt. Finn Strim-appen på Hjem-skjermen. Klikk og hold på appen og velg
Fjern app
i menyen som dukker opp. Last ned appen igjen fra App Store. - Er mobilen din oppdatert til siste versjon?
Gå til: Innstillinger — Generelt — Oppdatering — Oppdater programvare
Hei, avspilling fungerer dessverre ikke med VPN-tilkobling. Dette har med rettigheter å gjøre. Koble deg fra VPN for å spille av.
Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så å koble deg på et vanlig WiFi-nettverk eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.
Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Avslutt appen helt. Hvis mobilen ikke har en egen knapp, sveip opp fra bunnen av skjermen og stopp midt i skjermen for å få opp nylig brukte apper. Svei opp eller ned til du finner Strim-appen, og dra appen til siden til den blir borte for å lukke den. Etter det kan du åpne den igjen.
- Avinstaller appen og installer på nytt. Finn Strim-appen på Hjem-skjermen. Klikk og hold på appen og velg
Fjern app
i menyen som dukker opp. Last ned appen igjen fra App Store. - Er mobilen din oppdatert til siste versjon?
Gå til: Innstillinger — Om enheten Generelt — Programvareoppdatering — Oppdater programvare
Innlogging feilet på grunn av en systemfeil. Vennligst oppdater til nyeste versjon av Chrome...
- Har du Chrome installert på enheten din?
Last ned Chrome og forsøk innlogging på nytt. Prøv også å setteChrome
som din standard nettleser hvis dette ikke har blitt gjort. Du kan også laste ned Strim-appen direkte til din enhet. - Har du oppdatert Chrome til siste versjon? Det sjekker du ved å gå inn på Google Play å søke opp Chrome. Hvis en oppdatering er tilgjengelig vil det stå
Oppdater
ellerLast ned
. Last ned den siste versjonen og test på nytt.
- Har du Chrome installert på enheten din?
Innlogging feilet på grunn av en systemfeil, enhetens standard nettleser ikke støttet.
- Prøv å avinstallere Opera-appen.
- Hvis du har Samsung nettleser, prøv å laste ned Chrome og sette denne som standard nettleser.
- Hvis du har Chrome fra før av, så gå til: Innstillinger — Apper — Chrome og tøm standarer.
- Du kan også teste å logge inn i Strim-appen på nytt.
Oisann, her ble det krøll
- Har du en aktiv tv-pakke hos Strim?
- Har du en tv-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et eldre kundeforhold?
- Ingen av tilfellene over? Prøv å lukke appen helt ved å holde inne tilbake-knappen. Appen vil da laste inn på nytt.
- Avinstaller appen og installer på nytt.
Sånn avinstallerer du appen
Fra TV-innstillinger:
- Fra Android TV hjem-skjerm, scroll til
Settings
- Under
Device
velg apps - Under
Downloaded apps
velg appen du ønsker å avinstallere - Velg
Uninstall > OK
Fra Play Store Google Play:
- Åpne Play Store
- Velg appen du ønsker å avinstallere
- Velg
Uninstall
- Fra Android TV hjem-skjerm, scroll til
Oisann her ble det krøll
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Lukk appen. Dobbeltklikk på
Hjem-knappen
for å få opp apper som kjører i bakgrunnen. Sveip bortover til du kommer til Strim-appen og sveip opp til appen blir borte for å lukke. Forsøk å starte appen på nytt. - Start Apple TV på nytt. Skru av Apple TV ved å ta strømløs eller ved å gå til: Innstillinger — System — Omstart
- Avinstaller appen og installer på nytt. Gå til Hjem-skjermen på Apple TV, og bla til Strim-appen slik at den er markert. Klikk og hold inne til appen begynner å riste. Klikk på
Play/Pause
-knappen for å slette appen.
Sjekk om du har siste programvareversjon
Det er viktig at du sjekker at Apple TV er oppdatert til siste programvareversjon.
Gå til: Innstillinger — System — Programvareoppdateringer — Oppdater programvare
Innlogging avbrutt
Sjekk om det er riktig dato og/eller klokkeslett på enheten din. Sørg alltid for at enheten din er stilt inn med riktig dato og klokkeslett.
Innholdet inngår ikke i ditt abonnement
- Har du husket å aktivere Viaplay? Dette gjør du selv via denne linken: https://signup.viaplay.no/strim
Eventuelt denne linken hvis du får en aktiveringskode på skjermen: https://viaplay.no/activate - Hvis Viaplay er aktivert kan problemet skyldes at du er koblet opp mot en gammel Viaplay-konto med samme e-postadresse som Strim-kontoen. Ta kontakt med kundeservice, så vil vi slette din eldre kobling til Viaplay slik at du kan starte opp på nytt igjen.
- Har du husket å aktivere Viaplay? Dette gjør du selv via denne linken: https://signup.viaplay.no/strim
Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Har du prøvd å logge deg helt ut og inn igjen? Avslutt nettleseren og test på nytt.
- Test en annen nettleser som Chrome eller Firefox.
Hei, avspilling fungerer dessverre ikke med VPN-tilkobling. Dette har med rettigheter å gjøre. Koble deg fra VPN for å spille av.
Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så å koble deg på et vanlig WiFi-nettverk, eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.
Hei, hvor enn du er i verden! Avspilling fungerer dessverre ikke i landet du befinner deg. Dette har med rettigheter å gjøre. Avspilling er tilgjengelig i alle EU/EØS-land.
Dette er en feilmelding som dukker opp hvis du prøver å spille av innhold når du befinner deg utenfor EU/EØS sine grenser.
Sånn kobler du til Chromecast
- Koble Chromecast til TV
- Last ned Google Home-app
- Sørg for at enheten du skal caste fra er koblet til samme nettverk som Chromecast
- Konfigurer Chromecast
- Logg på Strim-appen
- Cast innhold
Ikke tilkoblet internett
- Slett Strim-appen
Glem nettverket
på Chromecast- Koble til nettverket på nytt
- Last ned Strim-appen og logg inn
Oisann, her ble det krøll
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Fungerer det å spille av innhold uten å caste? Hvis nei, finn din riktige enhet og feilsøk ettersom. Hvis ja, fullfør stegene under.
- Sjekk at enhetene dine er koblet opp mot det samme nettverket. Chromecast/TV med innebygget Chromecast må være koblet til det samme nettverket som enheten du prøver å caste fra.
- Sjekk at din enhet er konfigurert med Chromecast. Dette kan du sjekke i
Google Home
-appen. - Start Chromecasten på nytt. Trekk ut strømkabelen fra Chromecast i noen sekunder før du setter den inn igjen.
- Start din router på nytt. Trekk ut strømkabelen fra din router i noen sekunder før du setter den inn igjen.
Hei, hvor enn du er i verden!
Dette er en feilmelding som dukker opp hvis du prøver å spille av innhold når du befinner deg utenfor EU/EØS sine grenser.
VPN Problemer
Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så koble deg på et vanlig WiFi-nettverk eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.
Oisann her ble det krøll
- Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
- Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
- Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
- Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
- Restart appen. Hold inne
tilbake
-knappen på fjernkontrollen til appen lukker seg, eller du får spørsmål om du vil lukke appen. Når du åpner appen igjen vil alt laste inn på nytt. Om du brukerHjem
-knappen for å lukke appen, så blir appen kjørende i bakgrunnen, selv om den har kommet inn i en error state. - Avinstaller appen og installer på nytt. Trykk på
Hjem
-knappen på fjernkontrollen til TV, naviger til Apps og velgSettings
i høyre hjørne. Velg deretter appen du ønsker å slette, og trykkDelete
. VelgDelete
igjen for å bekrefte.
Fortsatt problemer?
Finn fram app-versjon, plattform og modellnummer ved å åpne Strim-appen og bla seg helt til høyre i menyen til
Profil
, og ta kontakt med oss.