Konto, betaling og abonnement

Informasjon og endring av abonnement

  • Jeg vil ha en større eller mindre TV-pakke

    Det er enkelt! Du kan når som helst opp- eller nedgradere TV-pakken din. Du endrer det på Min konto under Abonnement. Her finner du også en god oversikt over alt det kule vi tilbyr.

    Merk deg at en TV-pakke med Sport Premium ikke kan kombineres med rabatt eller prøveperiode. Det betyr at hvis du har dette og likevel legger til Sport Premium, blir abonnementet du har avsluttet, for så å starte opp på nytt - denne gang uten prøvetid eller rabatt.

    Les mer om betaling under Spørsmål om betaling.

  • Hvordan ser jeg hvilken TV-pakke jeg har?

    Logg inn på Min konto og gå til Abonnement. Her ser du hvilken TV-pakke du har og alt av innhold som hører med.

  • Jeg vil stoppe abonnementet mitt

    Du bestemmer helt selv når du vil bruke Strim. Kanskje du ønsker en liten pause? På Min konto under Abonnement kan du avslutte TV-pakken din. Du kan enkelt starte opp igjen, og du kan selvfølgelig se TV ut den perioden du allerede har betalt for.

    Husk at hvis du stopper abonnementet ditt i en prøveperiode, mister du resten av prøveperioden. Selv om du skulle ombestemme deg og fortsette med Strim senere, kan du ikke starte opp prøveperioden på nytt.

  • Jeg vil reaktivere abonnementet mitt

    Har du vært kunde før og ønsker å reaktivere? Gå til Min konto og menyen Abonnement. Der kan du velge å fortsette med samme type TV-pakke som sist, eller du kan velge en annen.

    Etter at du har aktivert, vil du kunne legge inn betaling.

Brukernavn og passord

  • Innlogging i Strim-appen

    For å logge inn i Strim-appen bruker du samme brukernavn og passord som da du kjøpte Strim og opprettet en konto.

    Når du logger inn i Strim-appen fra en smart TV, Android boks eller Apple TV kan du bli spurt om å legge inn en aktiverings-/innloggingskode. For å legge inn koden kan du enten scanne QR-koden med mobilkameraet, eller gå til https://sts.strim.no/device. For å kunne logge inn på denne måten må du først ha logget inn på strim.no, på den enheten du skal bruke til å legge inn koden.

  • Jeg har glemt passord eller e-postadresse

    Glemt passord

    Du kan tilbakestille passord ved å gå til denne siden.

    Glemt e-postadresse

    Har du glemt hvilken e-postadresse du registrerte deg med? Bare ta kontakt med kundesenteret vårt, så skal vi hjelpe deg.

  • Hvordan endrer jeg e-post eller passord?

    Det gjør du enkelt på Min konto. Gå til Kontoinformasjon og velg Endre e-post eller Endre passord.

  • Jeg mottar ikke nytt passord på e-post

    Husk å sjekke søppelpost-mappen. Kan du ha brukt en annen e-postadresse når du registrerte deg? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.

Kontaktinformasjon, vilkår og personverninnstillinger

På Min konto under «Kontoinformasjon» kan du endre e-post, telefonnummer og passord. Her har du også full oversikt over hva du samtykker til, og hvordan vi kommuniserer med deg.

Spørsmål om betaling

  • Hvordan kan jeg betale for Strim?

    Du kan betale med Vipps, PayPal eller et norsk Visa/Mastercard.

  • Hvordan fungerer betaling?

    Når du registrerer deg som kunde velger du om du vil betale med betalingskort, Vipps eller PayPal.

    Har du vært kunde før og ønsker å reaktivere? Gå til Min konto og menyen abonnement. Der kan du velge å fortsette med samme TV-pakke som sist, eller du kan velge en annen.

    Etter at du har aktivert, vil du kunne legge inn betaling.

    Du har full oversikt over betalinger på Min konto.

  • Beløpet mitt er annerledes enn avtalt

    Er du ny kunde og registrerer en TV-pakke med rabatt eller prøveperiode? Da må du bekrefte med bankID, så vi får trukket riktig beløp når rabatt/prøvetid er over. Beløpet du ser er ordinær pris, men ikke bli skremt! Vi trekker ikke dette beløpet før etter prøvetid/rabatt er over.

  • Betalingshistorikk, trekkdato og pris

    Betalingshistorikk
    Du finner informasjon om betalingshistorikk på Min konto. Har du ingen transaksjoner enda, vil det ikke være noen ting der.

    Trekkdato
    Du vil bli trukket for Strim på en fast dato hver måned frem til du eventuelt stopper TV-pakken din. Trekkdatoen din blir første dag etter prøveperioden din er over, eller datoen du starter opp TV-pakken på nytt.

    Pris
    Månedsprisen på TV-pakken din finner du på Min konto under «Abonnement».

  • Betaling ved opp- eller nedgradering

    Hvis du oppgraderer TV-pakken din skjer endringen med en gang. Du betaler bare mellomlegget før neste trekk. Endrer du til en mindre TV-pakke skjer nedgraderingen først ved neste forfall. Du beholder tilgangen til TV-pakken du har nå ut perioden du har betalt for.

  • Endre betalingskort

    Slik gjør du for å verifisere betalingskortet du bruker hos Strim med BankID:

    1. Logg inn på Min konto.
    2. Klikk deg inn på Betaling og Se og endre betalingsmiddel.
    3. Registrer bankkortet på nytt ved å velge Velg en annen betalingsmåte. Legg inn kortinfo på nytt og verifiser med BankID.

    Du trenger kun gjøre dette én gang. Videre trekk vil skje automatisk.

    Har du valgt Vipps som løsning?
    Det er dessverre ikke mulig å endre betalingsløsning om du først har valgt Vipps. Men vi jobber med å finne en løsning på dette!

  • Problemer med å registrere betalingskort

    Det kan være flere grunner til at du har problemer med å registrere betalingskortet ditt:

    • Du må ha et norsk betalingskort for å kunne registrere deg som kunde hos Strim. Godkjente betalingskort er Visa, Mastercard og Maestro.
    • Kortet kan bare være tilknyttet en konto hos Strim, og det er rett og slett fordi man bare kan ha prøvetid èn gang. Har du prøvd Strim tidligere kan det være at kortet ditt er koblet til den kontoen. Logg inn på Min konto for å se hvilket betalingskort som er registrert.
    • Har du problemer med å verifisere kortet via BankID? Forsøk med en annen nettleser, eventuelt fra en annen enhet.
  • Verdikode og gavekort

    Verdikode

    Har du en verdikode kan du legge inn den når du registrerer deg som ny kunde hos oss.

    Har du problemer med verdikoden? Snakk med kundesenteret, så hjelper vi deg. Har du valgt tillegget Sportskanaler, Sport Basis, Viaplay Total eller Sport Premium er det ikke mulig å kombinere den med en verdikode som gir deg rabatt eller prøveperiode.

    Gavekort

    Det er foreløpig ikke mulig å kjøpe gavekort på Strim.