Ofte stilte spørsmål om TV 2 Play
Aktivering av TV 2 Play
Første gang du skal se noe fra TV 2 Play må du aktivere tilgangen. Det gjør du heldigvis bare én gang, etterpå er det bare å fråtse i filmer og serier.
Slik aktiverer du
Logg inn på Min konto og trykk på “aktiver TV 2 Play” under strømmetjenester. Nå er det bare å finne det du vil se i Strim-appen, og vi tar deg sømløst over til TV 2 Play for avspilling.
Har du allerede en aktiv TV 2 Play konto må vi vente på at den avsluttes før den kobles mot Strim. I mellomtiden oppretter vi en midlertidig konto for deg, slik at du kan se TV med en gang. Denne kontoen vil ikke ha noe historikk.
Når den opprinnelige TV 2 Play kontoen avsluttes, vil du kunne koble denne sammen med din midlertidige. På den måten får du historikken tilbake. Les mer om dette under “Jeg mangler historikken min hos TV 2 Play”.
Innlogging TV 2 Play
Før du logger inn første gang, må du ha aktivert TV 2 Play. Les mer om dette under “aktivering av TV 2 Play”.
Innlogging er heldigvis enkelt. Gå til TV 2 Play, velg logg inn med leverandør, finn Strim og trykk “logg inn”. Er du allerede innlogget i Strim, logger vi deg rett inn i TV 2 Play uten at du må gjøre noe mer. Er du ikke innlogget, tar vi deg til Strim hvor du logger inn med ditt brukernavn og passord hos oss. Når det er gjort blir du automatisk logget inn hos TV 2 Play.
Jeg mangler historikken min hos TV 2 Play
Når du allerede har en aktiv TV 2 Play konto, må vi vente på at den avsluttes før den kan kobles mot Strim. I mellomtiden opprettet vi en midlertidig konto for deg, slik at du kunne se TV med en gang. På den midlertidige kontoen finnes det ikke noe historikk.
Først når den opprinnelige TV 2 Play kontoen avsluttes, vil du kunne koble denne sammen med din midlertidige. Da vil du få historikken tilbake.
For å koble sammen kontoene dine går du til TV 2 Play. Trykk på navnet ditt (øverst i høyre hjørne). Deretter klikker du på “Bruker” og “Vil du slå sammen dine kontoer”.
Ønsker du ikke å vente på at kontoen avsluttes kan du kontakte TV 2 Play sin kundeservice, og be om at de fjerner koblingen til din tidligere leverandør.
Jeg har allerede et abonnement hos TV 2 Play, hva gjør jeg?
Har du allerede en aktiv TV 2 Play konto må vi vente på at den avsluttes før den kobles mot Strim. I mellomtiden oppretter vi en midlertidig konto for deg, slik at du kan se TV med en gang. Denne kontoen vil ikke ha noe historikk.
Når den opprinnelige TV 2 Play kontoen avsluttes vil du kunne koble denne sammen med din midlertidige. På den måten får du historikken tilbake.
Hvorfor må jeg laste ned TV 2 Play-appen for å se innhold fra TV 2 Play?
For å kunne se det du vil fra TV 2 Play, er vi avhengig av det vi kaller for app-hopping. Det betyr at du bruker appen vår til å finne det du vil se, men selve avspillingen skjer ved at du "hopper" over i TV 2 Play-appen. Dette skjer helt automatisk altså, du trenger ikke gjøre noe annet enn å trykke på play.
Første gangen du skal "hoppe" over i annen app må du ha lastet ned appen på enheten din. Du må ha logget deg inn og i tillegg ha aktivert tilgangen din. Etterpå skal ting mer eller mindre gå av seg selv.
Hvordan oppgraderer jeg TV 2 Play-pakken min?
Først registrerer du betalingskortet ditt på din konto hos TV 2 Play. Etterpå går du til play.tv2.no/pakker hvor du får muligheten til å velge andre pakker mot et lite tillegg. Mellomlegget trekkes av TV 2 Play.
Det er forresten lov å ombestemme seg. Vil du endre tilbake til det du hadde, kan du selvfølgelig gjøre det også, på samme sted. Abonnementet endres når perioden du har betalt for er ferdig.
Hvor mange kan se på TV 2 Play samtidig?
Det er kun en som kan se innhold via TV 2 Play-appen om gangen. Men - ser du på TV 2 Play direkte TV via Strim-appen, kan to stykker også se samtidig der. Les mer om hvor mange som kan se Strim samtidig.
På reisefot?
Med samtlige av abonnementene våre (minus de minste, Strim Litt og Strim Mye) kan du laste ned innhold fra TV 2 Play-appen og se det offline senere. Perfekt for hytteturen eller barna i baksetet. Man kan også ta med seg TV 2 Play og resten av Strim på reise i hele EU og EØS.
Trøbbel, eller lurer du på noe annet?
Vi kan hjelpe deg! Chatboten vår er på jobb hele døgnet og kan fikse mye. Du finner den nede til høyre på denne siden. Klarer dere ikke å løse det sammen kan du i åpningstiden vår be chatboten om å sette deg over til et menneske.